Gyakran ismételt kérdések

Gyakran ismételt
kérdések

Az iskola

Napirend a következőképpen alakul:

7:00-8:30 érkezés
8:30-12:00 tanulási blokkok, köztük tízórai és pihenés
12:00-13:00 ebéd, pihenés
13:00-15:30 tanulás, fejlesztés, szakkörök, sport
15:30-16:30 távozás

A gyermekek 7:00-tól érkezhetnek az iskolába. 8:00-tól 8:30-ig reggeli beszélgetéssel indítjuk a napot. 8:30- 12.00-ig tartanak a tanulási blokkok, ahol a nemzeti alaptantervhez készült tanmenet alapján a csoportok megismerkednek az aznapi tananyaggal. A tanulási blokkok között fél órás szünetet tartanak a csoportok, ahol tízóraiznak, és a szabadban játszanak.
12:00-tól 13:00-ig ebédszünet, szabad játék, pihenés, olvasás, majd 13:00 órától kezdődnek a délutáni foglalkozások, gyakorló- és tanulósávok, nyelvórák, sportszakkörök. Ez 15:30-ig tart. 16:30-ig történik a távozás az iskolából.

Jelenleg 6 állandó pedagógus, 6 óraadó tanár, 1 angol anyanyelvi lektor és egy fejlesztőpedagógus dolgozik az osztályokkal. A tanári kar létszáma az osztályok létszámának gyarapodásával folyamatosan változik.

Minden 6. életévét már betöltött, iskolaérettséget igazoló óvodai papírral rendelkező gyermek jelentkezhet hozzánk. Az évfolyamok bővítése felmenő rendszerben történik.

Újszegeden, a Gellért Szabadidőközpontban. Kiváló természeti adottságokkal rendelkezik a terület, egy igazi ékszerdoboz Újszeged közepén, népszerű sportolási lehetőségekkel, holtággal, fákkal és állatokkal. A helyszín jó elhelyezkedése, könnyű megközelíthetősége, az ingyenes parkolási lehetősége vonzó lehet a szülők számára.

A szülő legjobb belátása szerint elhozhatja a gyermekét ebéd után, azonban a délutáni foglalkozások, szakkörök ez esetben kimaradnak, ezért ezt a megoldást nem, vagy csak kivételes alkalmakkor javasoljuk.

Igen, ugyanúgy tartjuk majd a szüneteket, ahogy minden állami intézményben szokás. A tanév rendjét a szülőkkel előre közöljük.

Az osztályok maximális létszámát 16 főben állapítottuk meg.

A közoktatásban ismert 45 perces tanóráinkat 90 perces blokkokra tagoltuk, melyekben integráltan jelennek meg a hagyományos tantárgyak.

A gyakorló sávok lehetővé teszik a délelőtt megszerzett tudás elmélyítését, így hagyományos házi feladat az iskolánkban csak szülői kérésre, vagy indokolt esetben van. Azonban a projektek sikeressége érdekében vannak olyan feladatok, amiket a tanulók otthon is el tudnak végezni.

A mi iskolánk programja elsősorban azt a célt szolgálja, hogy alkalmazkodjon a tanulók tehetségének, érdeklődésének és előzetes tudásának végtelen sokszínűségéhez. Nálunk a tanulás és a tanítás folyamata rugalmas és változatos: tanulócsoportokban, kooperatív módon, projekt-csoportokban, valamint iskolán kívüli tevékenység-csoportokban és egyéni fejlesztés keretében zajlik. Nem kívánjuk teljesen szabadjára engedni a tanulókat, de a merevségektől, kötöttségektől elzárkózunk.

A NAT (nemzeti alaptanterv) keretet ad az oktatásnak, kulcskompetenciákat határoz meg, olyan fontos ismereteket, készségeket, amiket a tanulók nálunk is elsajátítanak, megtanulnak.

Célunk a mindenkori NAT elvárásainak megfelelő tananyagot átadni, hogy a gyermek bármilyen váratlan élethelyzetbe kerülve tudásával megállja a helyét bármely oktatási intézményben.

Idegennyelv tanítását már az 1. évfolyamban elkezdjük, játékos szakkör formában, mozgással kombinálva, heti rendszerességgel. Emellett egy angol lektor tanár is segíti a munkánkat. Az első korcsoportban egy idegen nyelv választását javasoljuk. Jelenleg iskolánkban az angol az első idegen nyelv, második idegen nyelvként pedig kínai nyelvet tanulhatnak tanulóink szakkör formájában.

Nagy hangsúlyt fektetünk a gyermekek mindennapi mozgásának kielégítésére, a természetben való játékra, aktivitásra. Törekszünk a nap során minél több időt a szabad levegőn tölteni.

A mindennapok során a gyerekek az órákba beleépítve is mozognak, hiszen a mozgás, a testi felfrissülés hozzájárul az agy megfelelő működéséhez. Külön blokkban a gyerekek heti rendszerességgel falat másznak és frizbi oktatáson vesznek részt.

A Gellért Szabadidőközpont alkalmas egyéni órák keretében számos sportolási lehetőségre, mint például tenisz, squash, igény esetén kajak-póló.

Igen, biztosítunk fejlesztést. Gyógypedagógus segíti munkánkat, óraadóként. Az adott diagnózissal rendelkező gyermekek fejlesztését biztosítja a jogszabálynak megfelelően.

A tanítókkal karöltve a gyógypedagógus a gyermekek számára legideálisabb környezetet, haladási- és egyéni fejlesztési tervet dolgoz ki a gyermek egyéni képességeinek, diagnózisának figyelembevételével.

Első osztályban a gyermekek fejlődéséről, tanulmányi munkájáról a tanárok részletes, szöveges értékelést adnak negyedévente. Ilyenkor egy közös egyeztetés történik a szülőkkel a további célok elérése, elmaradott területek fejlesztése érdekében. Második osztálytól kapnak a tanulók osztályzatot, illetve negyed és háromnegyedévkor ők is szöveges értékelésben részesülnek.

Napi háromszori étkezést tudunk biztosítani.

Iskolánk célja úgy nevelni, oktatni a ránk bízott gyermekeket, hogy képesek legyenek megfelelni felnőtt korukban a rájuk váró kihívásoknak, minél hatékonyabban alkalmazkodni a változásokhoz. Hitünk szerint tanulóink felnőtt életükben képesek lesznek a munkájukat kreatív, alkotó módon végezni, munkatársaikkal együttműködve dolgozni. Képesek a véleményüket megfelelő módon képviselni, tudnak érvelni, vitázni és jártasak lesznek abban, hogy a saját meggyőződésüket érvekkel alátámasztva kommunikálják embertársaik felé. Megtanulják az asszertív kommunikációt. Tudnak csapatban dolgozni. Nem jelent számukra akadályt a nyelvi korlát, sem az informatikai eszközök készségszintű használata. A magánéletben tisztában lesznek az alapvető életvezetési feladatokkal, képesek lesznek ügyeket intézni, és jó döntéseket hozni, melyekkel saját és családjuk életét is biztonsággal és harmonikusan képesek vezetni. Megtanulják, hogyan kell sikeresen célokat kitűzni és azokat eredményesen megvalósítani. Megtanítjuk őket a hatékony időgazdálkodásra, kialakítjuk náluk a vállalkozói szemléletet, a személyes felelősségvállalás és az önálló munkavégzés igényét is.

Az iskola felmenő rendszerű, ami azt jelenti, hogy a nálunk tanuló gyerekek számára a következő évfolyam indítása mindig biztosítva van. Víziónk és célunk az évek előrehaladtával folyamatosan egy 120-150 fős általános iskola és gimnázium létrehozása.

Jelenleg 1-8. osztályig fogadunk/várunk közösségünkbe gyerekeket.

A kérdéseket a kapcsolat@szikraiskola.hu e-mail címre várjuk.

Jelentkezés

A 2023/2024-ös tanévre az osztályok maximális létszámának (16 fő) eléréséig várjuk az első körös jelentkezéseket. Az ismerkedési eljárás folyamatos, ennek az időbeosztásáról tájékoztatjuk a családokat.

Egy osztály maximális létszáma 16 fő. Amennyiben az adott tanévben kevesebben vannak az évfolyamon, akkor természetesen szívesen fogadunk új tanulót is.

Az adott évfolyamról információkat a kapcsolat@szikraiskola.hu lehet kérni.

Az ismerkedési eljárás végén írásban, előre jelzett időpontban értesítjük a szülőket a felvétel eredményéről.

A pedagógiai programban meghatározottak alapján iskolánkba a felvett tanulók számának 10%-ában tudunk fogadni tanulási zavarral küzdő gyermeket. A tanuló státuszával kapcsolatos összes dokumentáció bemutatása a szülő felelőssége és kötelessége az iskola felé. A tanítók és a gyógypedagógus közösen döntenek arról, hogy a jelentkező gyermekek közül kiket tudunk fogadni.

Az első elbeszélgetésre a kérdőív kitöltése mellett kérjük, csatolják a gyermek eddigi szakértői véleményét, adott esetben orvosi diagnózisait.

Fontos leszögeznünk, hogy mi nem gyermekeket veszünk fel az iskolánkba, hanem családokat. A felvételi körülbelül 1 órás ismerkedő alkalmat jelent, ahol elsősorban a gyermeket figyeljük meg játékos feladatok, beszélgetés segítségével. Emellett a szülőkkel ismerkedünk meg jobban, tehát a találkozás alkalmával közvetetten ennek a szülő-gyermek-tanító hármasnak a működőképességét, tulajdonságait vizsgáljuk.

A felvételi jelentkezéskor küldünk egy anamnézist, melyben sok kérdés szerepel a szülő igényeire, gyermek fejlődésére, jellemzőire vonatkozóan.

Kérjük, hogy a szülők erre kellő időt fordítva részletesen töltsék ki a kérdőívet, ezzel is segítve a munkánkat.

Nem is gondolnánk, de már a születés körülményei is sokatmondó információval bírnak a szakember számára a gyermekről. Arra kérjük a szülőket, hogy az anamnézisben szereplő számos kérdést próbálják minél részletesebben és pontosabban megválaszolni, ezzel is segítve a munkánkat.

A családdal történő első találkozástól kezdve azon dolgozunk, hogy az intézményünkbe járó gyermekek a nekik legjobban megfelelő egyéni bánásmódot kaphassák meg, a saját fejlődési ütemüknek megfelelően tanulhassanak. Ha eltérő a fejlődésük bizonyos területeken, akkor megkapják a szükséges támogatást, fejlesztést, differenciálást.

Az érdeklődő szülők előre egyeztetett időpontban betekintést nyerhetnek az osztály munkájába. Az iskolánkba járó tanulók családjai részére rendszeres időközönként tartunk családi napokat, programokat, rendezvényeket.

Copyright, 2025, Szikra Iskola